Niniejszy serwis wykorzystuje pliki cookie. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Aktualności

Finisaż wystawy Brescia. Renesans na północy Włoch

17-08-2016

Do niedzieli 28 sierpnia w Muzeum Narodowym w Warszawie można oglądać dzieła mistrzów północnowłoskiego renesansu zgromadzone na wystawie Brescia. Renesans na północy Włoch. Moretto – Savoldo – Moroni. Rafael – Tycjan – Lotto. Do tego czasu w MNW prezentowany będzie obraz Rafaela (1483-1520), Chrystus błogosławiący. Rafael, najmłodszy z trójki genialnych artystów włoskiego renesansu, obok Leonarda i Michała Anioła uznawany był za boskiego malarza, a jego malarstwo stało się symbolem renesansowej harmonii i miarą doskonałości. To ostatnia okazja, aby porównać dzieła wielkiego mistrza z obrazami współczesnych mu artystów działających na północy Włoch.

Muzeum Narodowe w Warszawie zaprasza na wykłady i oprowadzania w ramach finisażu wystawy Brescia. Renesans na północy Włoch 27 i 28 sierpnia.
W sobotę i niedzielę o godzinach: 11.00, 13.00, 14.00, 15.00, 16.00 odbędą się oprowadzania po wystawie (zbiórka przed wejściem na wystawę, obowiązuje bilet wstępu).

 

W południe Muzeum zaprasza na wykłady wprowadzające w tematykę ekspozycji:

 

27 sierpnia / sobota, godz. 12.00
„Rafael Santi z Urbino” / wykład Przemysława Głowackiego


Pozostawił po sobie dorobek, który na wieki zapewnił mu najwyższe uznanie wśród znawców i miłośników sztuki. Obecność na wystawie obrazu Rafaela, pochodzącego z wczesnego okresu jego twórczości, będzie okazją do przypomnienia sylwetki malarza, ze szczególnym uwzględnieniem dzieł, które powstały w tym samym okresie co prezentowany w Warszawie Chrystus błogosławiący (1505).

28 sierpnia / niedziela, godz. 12.00   
„Mistrzowie północnowłoskiego renesansu” / wykład Przemysława Głowackiego


Wyjątkowa okazja do podziwiania dzieł najsłynniejszych artystów włoskiego renesansu – Tycjana, Lotta, Moroniego i Rafaela. Wykład, będący wstępem do samodzielnego zwiedzenia wystawy, dotyczy niezwykłego malarstwa Lombardii końca XV i XVI wieku. Zostaną omówione liczne portrety, sceny religijne i rodzajowe, pozwalające docenić różnorodność postaw artystycznych, bogactwo stylistyczne oraz ideowe sztuki tamtej epoki i regionu.