Przedszkola

Przeszłość i teraźniejszość, barwy i kształty, zwierzęta fantastyczne i prawdziwe, zjawiska przyrodnicze oraz baśniowe i legendarne opowieści. W muzealnych galeriach już najmłodsze dzieci mogą poznawać świat, rozwijać wrażliwość na piękno, uczyć się wyrażania opinii oraz dzielenia odczuciami i emocjami. Zapraszamy wszystkie przedszkolaki do świata zagadkowych obrazów i rzeźb, pięknego rzemiosła i zaskakujących pomysłów współczesnego wzornictwa.
 
 
ZAJĘCIA DLA GRUP TRZYLATKÓW I CZTEROLATKÓW
 

Co to jest Muzeum? / NOWOŚĆ

Muzeum Narodowe w Warszawie to ogromny budynek pełen tajemniczych przedmiotów: obrazów, rzeźb, a nawet zabawek. Zapraszamy na zajęcia, podczas których obejrzymy ciekawe dzieła sztuki, dotkniemy przedmiotów potrzebnych do ich stworzenia oraz sami zamienimy się w artystów. Spotkania odbywają się w galeriach muzeum oraz w sali edukacyjnej.
Realizowane zadania podstawy programowej wychowania przedszkolnego: III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.8. IV. 9, IV.11.

 

Kolorowy zawrót głowy / NOWOŚĆ

Żółty, czerwony, niebieski... Jakie jeszcze kolory znacie? Co się stanie, gdy je ze sobą zmieszamy? Zapraszamy na zajęcia, podczas których poszukamy w obrazach barw podstawowych i pochodnych oraz sami spróbujemy uzyskać wszystkie kolory tęczy. Spotkania odbywają się w galeriach muzeum i w sali edukacyjnej.

Realizowane zadania podstawy programowej wychowania przedszkolnego: III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.8. IV.9, IV.11.

 

 

ZAJĘCIA DLA GRUP PIĘCIOLATKÓW I SZEŚCIOLATKÓW

 

Zabawy z barwami

Jako początkujący artyści zaczniemy stawiać pierwsze kroki w świecie kolorów. Poszukamy barw ciepłych i zimnych, podstawowych i pochodnych, kontrastowych i uzupełniających. Zastanowimy się też, co sprawia, że jedne obrazy wydają się nam wesołe, inne zaś smutne.

Realizowane zadania podstawy programowej wychowania przedszkolnego: III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.8, IV.9, IV.11.

 

W malarskiej pracowni

Co jest potrzebne malarzowi do pracy? Czym jest talent? Gdzie pracuje artysta? Podczas spotkania opowiemy, co każdy malarz powinien wiedzieć o sztuce malowania, jak wygląda jego pracownia oraz jakich narzędzi używa do tworzenia swoich prac.

Realizowane zadania podstawy programowej wychowania przedszkolnego: III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.3, IV.8, IV.9, IV.11.

Lekcja dostępna też w języku angielskim.

 

Pory roku, pory dnia

Natura zawsze inspirowała artystów. Przekonamy się, czy łatwo przedstawić noc, upalny, wietrzny lub mroźny dzień? Ilu kolorów potrzeba, żeby namalować śnieg? Poznamy tajniki pracy malarza pejzażysty.

Realizowane zadania podstawy programowej wychowania przedszkolnego: II.11, III.8, II.9, IV.1, IV.2, IV.8, IV.9, IV.11, IV.16, IV.18.


Ożywione obrazy

Dzięki sile naszej wyobraźni obrazy w galeriach ożyją. Czeka nas wspaniała przygoda — wypłyniemy w morze, wybierzemy się do teatru, a nawet usłyszymy burzę.

Realizowane zadania podstawy programowej wychowania przedszkolnego: III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.3, IV.5, IV.8, IV.9, IV.11.

 

Ptaki, robaki i inne zwierzaki

W muzeum ukryło się wiele dobrze nam znanych zwierząt oraz fantastycznych stworów: latających, pełzających, skaczących. Może uda nam się wspólnie je wytropić? Na koniec wykonamy zwierzątka z papieru.

Realizowane zadania podstawy programowej wychowania przedszkolnego: III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.3, IV.8, IV.11, IV.18.

 

Świat świętych, księżniczek i rycerzy

Obejrzymy dzieła, które powstały w czasach rycerzy i królów. Porozmawiamy o tym, jak wyglądało życie w średniowiecznym zamku. Poznamy prawdziwą księżniczkę, która została świętą. Porozmawiamy o tym, jakie cechy charakteru wyróżniały rycerza.

Realizowane zadania podstawy programowej wychowania przedszkolnego: III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.3, IV.8, IV.9, IV.11.

 

Pomysł na zabawkę

Samochód ze szczotki, dźwig z klamerek, miasto z kartonu. Ciekawa zabawka może powstać z niczego. Wystarczy świeżym okiem spojrzeć na otaczające nas rzeczy. Jakie jeszcze przedmioty tworzyli i tworzą projektanci z myślą o dzieciach? Co lub kto ich inspiruje? Poszukamy odpowiedzi na te pytania. Każdy z nas wykona także wyjątkową papierową zabawkę.

Realizowane zadania podstawy programowej wychowania przedszkolnego: III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.8, IV.11.

 

Akcja abstrakcja / NOWOŚĆ

W galeriach muzealnych można zobaczyć obrazy, które nie przedstawiają realnego świata. W czasie zajęć dowiemy się, co to jest abstrakcja. Poznamy jej język: kompozycję, kolor, fakturę. Za pomocą kredek, flamastrów i wycinanek pobawimy się barwą i formą.

Realizowane zadania podstawy programowej wychowania przedszkolnego: III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.3, IV.8, IV.9, IV.11.

 

Wielkanocne pisanki, kraszanki i kogutki

Porozmawiamy o zwyczajach związanych ze świętami Wielkiejnocy, o malowaniu pisanek i święceniu pokarmów. Poznamy różnicę między śmigusem a dyngusem. Dowiemy się również, jakie wydarzenia miały miejsce w kolejnych dniach Wielkiego Tygodnia i jak ukazywali je artyści.

Realizowane zadania podstawy programowej wychowania przedszkolnego: III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.3, IV.9, IV.11, IV.16.

 

Prawdziwa historia świętego Mikołaja

Gdzie i kiedy żył święty Mikołaj? Jakie imiona nosili Trzej Królowie i jak ich przedstawiano? Obejrzymy sceny z historii Bożego Narodzenia tworzone przez artystów różnych epok.

Realizowane zadania podstawy programowej wychowania przedszkolnego: III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.3, IV.8, IV.9, IV.11, IV.16.