Przedszkola
Co to jest Muzeum?
Muzeum Narodowe w Warszawie to ogromny budynek pełen tajemniczych przedmiotów: obrazów, rzeźb, a nawet zabawek. Zapraszamy na zajęcia, podczas których obejrzymy ciekawe dzieła sztuki, dotkniemy przedmiotów potrzebnych do ich stworzenia oraz sami zamienimy się w artystów.
Realizowane zadania podstawy programowej wychowania przedszkolnego: III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.8. IV. 9, IV.11.
Kolorowy zawrót głowy
Żółty, czerwony, niebieski... Jakie jeszcze kolory znacie? Co się stanie, gdy je ze sobą zmieszamy? Zapraszamy na zajęcia, podczas których poszukamy w obrazach barw podstawowych i pochodnych oraz sami spróbujemy uzyskać wszystkie kolory tęczy.
Realizowane zadania podstawy programowej wychowania przedszkolnego: III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.8. IV.9, IV.11.
ZAJĘCIA DLA GRUP PIĘCIOLATKÓW I SZEŚCIOLATKÓW
Zabawy z barwami
Jako początkujący artyści zaczniemy stawiać pierwsze kroki w świecie kolorów. Poszukamy barw ciepłych i zimnych, podstawowych i pochodnych, kontrastowych i uzupełniających. Zastanowimy się też, co sprawia, że jedne obrazy wydają się nam wesołe, inne zaś smutne.
Realizowane zadania podstawy programowej wychowania przedszkolnego: III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.8, IV.9, IV.11.
W malarskiej pracowni
Co jest potrzebne malarzowi do pracy? Czym jest talent? Gdzie pracuje artysta? Podczas spotkania opowiemy, co każdy malarz powinien wiedzieć o sztuce malowania, jak wygląda jego pracownia oraz jakich narzędzi używa do tworzenia swoich prac.
Realizowane zadania podstawy programowej wychowania przedszkolnego: III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.3, IV.8, IV.9, IV.11.
Lekcja dostępna też w języku angielskim.
Pory roku, pory dnia
Natura zawsze inspirowała artystów. Przekonamy się, czy łatwo przedstawić noc, upalny, wietrzny lub mroźny dzień? Ilu kolorów potrzeba, żeby namalować śnieg? Poznamy tajniki pracy malarza pejzażysty.
Realizowane zadania podstawy programowej wychowania przedszkolnego: II.11, III.8, II.9, IV.1, IV.2, IV.8, IV.9, IV.11, IV.16, IV.18.
Ożywione obrazy
Dzięki sile naszej wyobraźni obrazy w galeriach ożyją. Czeka nas wspaniała przygoda — wypłyniemy w morze, wybierzemy się do teatru, a nawet usłyszymy burzę.
Realizowane zadania podstawy programowej wychowania przedszkolnego: III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.3, IV.5, IV.8, IV.9, IV.11.
Ptaki, robaki i inne zwierzaki
W muzeum ukryło się wiele dobrze nam znanych zwierząt oraz fantastycznych stworów: latających, pełzających, skaczących. Może uda nam się wspólnie je wytropić? Na koniec wykonamy zwierzątka z papieru.
Realizowane zadania podstawy programowej wychowania przedszkolnego: III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.3, IV.8, IV.11, IV.18.
Świat świętych, księżniczek i rycerzy
Obejrzymy dzieła, które powstały w czasach rycerzy i królów. Porozmawiamy o tym, jak wyglądało życie w średniowiecznym zamku. Poznamy prawdziwą księżniczkę, która została świętą. Porozmawiamy o tym, jakie cechy charakteru wyróżniały rycerza.
Realizowane zadania podstawy programowej wychowania przedszkolnego: III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.3, IV.8, IV.9, IV.11.
Pomysł na zabawkę
Samochód ze szczotki, dźwig z klamerek, miasto z kartonu. Ciekawa zabawka może powstać z niczego. Wystarczy świeżym okiem spojrzeć na otaczające nas rzeczy. Jakie jeszcze przedmioty tworzyli i tworzą projektanci z myślą o dzieciach? Co lub kto ich inspiruje? Poszukamy odpowiedzi na te pytania. Każdy z nas wykona także wyjątkową papierową zabawkę.
Realizowane zadania podstawy programowej wychowania przedszkolnego: III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.8, IV.11.
Wielkanocne pisanki, kraszanki i kogutki
Porozmawiamy o zwyczajach związanych ze świętami Wielkiejnocy, o malowaniu pisanek i święceniu pokarmów. Poznamy różnicę między śmigusem a dyngusem. Dowiemy się również, jakie wydarzenia miały miejsce w kolejnych dniach Wielkiego Tygodnia i jak ukazywali je artyści.
Realizowane zadania podstawy programowej wychowania przedszkolnego: III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.3, IV.9, IV.11, IV.16.
Prawdziwa historia świętego Mikołaja
Gdzie i kiedy żył święty Mikołaj? Jakie imiona nosili Trzej Królowie i jak ich przedstawiano? Obejrzymy sceny z historii Bożego Narodzenia tworzone przez artystów różnych epok.
Realizowane zadania podstawy programowej wychowania przedszkolnego: III.8, III.9, IV.1, IV.2, IV.3, IV.8, IV.9, IV.11, IV.16.