Edukacja domowa. Lekcje on-line dla uczniów

Serdecznie zapraszamy wszystkie dzieci uczące się w domu na lekcje on-line.

 

Ważne informacje:

– udział w zajęciach jest bezpłatny,

– zapisy mailowe ,
– prosimy o podawanie w tytule terminu i tytułu wybranej lekcji, a w mailu imienia i wieku dziecka,
– na adres mailowy wpisany przy zapisach zostanie wysłany link do lekcji, rejestracja na spotkanie będzie możliwa tylko za pomocą tego samego adresu mailowego,
– zajęcia odbywają się na platformie Zoom.
– obowiązuje limit miejsc.

 

 

Harmonogram spotkań:
 

 

PROPONOWANE TEMATY DLA UCZNIÓW Z KLAS 0–III SZKOŁY PODSTAWOWEJ

 

12 kwietnia / poniedziałek / godz. 13.00 i dodatkowo godz. 15.00
Przepis na mumię
Dlaczego w starożytnym Egipcie robiono mumie? Co to były sarkofag i kartonaż? Ilu bandaży zużywano do zrobienia jednej mumii? W czasie lekcji dowiemy się wszystkiego. Poznając mit o Ozyrysie i zwiedzając jego królestwo, zapoznamy się też z egipską wiarą w życie pozagrobowe.
Realizowane wymagania ogólne i szczegółowe podstawy programowej: III, IV, I.1, I.2, III.2, V.1, V.2, V.3.

 

14 kwietnia / środa / godz. 13.00 i dodatkowo godz. 15.00
Wyprawa na Olimp
Wyruszymy na wyprawę do siedziby bogów, podczas której spotkamy m.in. Zeusa, Heraklesa, Afrodytę i Atenę. Poznamy najważniejsze mity greckie. Ilustracją dla naszej opowieści będą marmurowe posągi i malowidła na wazach.
Realizowane wymagania ogólne i szczegółowe podstawy programowej: III, IV, I.1, I.2, III.2, V.1, V.2, V.3.
 

19 kwietnia / poniedziałek / godz. 13.00 i dodatkowo godz. 15.00
Obrazy mistrza Jana
Obrazy Jana Matejki przedstawiają najważniejsze wydarzenia z dziejów Polski. Dowiemy się, skąd Matejko czerpał wiedzę o historii i do czego był mu potrzebny „Skarbczyk”. Poznamy rodzinę artysty i ciekawostki z jego życia.
Realizowane wymagania ogólne i szczegółowe podstawy programowej: III, IV, I.1, I.2, III.2, V.1, V.2, V.3.

 

 

PROPONOWANE TEMATY DLA UCZNIÓW Z KLAS IV–VIII SZKOŁY PODSTAWOWEJ

 

13 kwietnia / wtorek / godz. 13.00
W Egipcie faraonów
Jak budowano piramidy? Czym był sfinks? Dlaczego Egipcjanie mumifikowali ciała zmarłych? Jak i kiedy odczytano hieroglify? To tematy od dawna budzące powszechne zainteresowanie. Zapraszamy w podróż do starożytnego Egiptu, w czasie której znajdziemy odpowiedzi na te pytania.
Realizowane wymagania ogólne i szczegółowe podstawy programowej z historii (ogólne): I, II, (klasy V-VIII szczegółowe) I.2, I.3, I.4, I.5; języka polskiego (ogólne): I.1, I.3, I.7, II.4, IV.1, IV.2.

 

15 kwietnia / czwartek / godz. 13.00
W demokratycznych Atenach
Zapraszamy na spacer ulicami antycznego greckiego miasta. Dzięki zabytkom z naszej Galerii – marmurowym posągom, wazom i przedmiotom codziennego użytku – dowiemy się, jak żyli i czym się interesowali starożytni Grecy. Poznamy takie pojęcia jak polis, demokracja ateńska, hoplita, sympozjon czy igrzyska olimpijskie.

Realizowane wymagania ogólne i szczegółowe podstawy programowej z historii (ogólne): I, II, (klasy V-VIII szczegółowe) I.2, I.3, I.4, I.5; języka polskiego (ogólne): I.1, I.3, I.7, II.4, IV.1, IV.2. 

 

19 kwietnia / poniedziałek / godz. 13.00
Rzym – od osady do imperium

W czasach świetności Rzym był stolicą olbrzymiego imperium, któremu przez kilkaset lat żadne państwo nie dorównało ani wielkością, ani znaczeniem. Jak wyglądało życie w Wiecznym Mieście? Starożytne posągi, portrety, sarkofagi i naczynia posłużą do rozmowy o rzymskiej codzienności: zajęciach, rozrywkach i wierzeniach.
Realizowane wymagania ogólne i szczegółowe podstawy programowej z historii (ogólne): I, II, (klasy V-VIII szczegółowe) I.2, I.3, I.4, I.5; języka polskiego (ogólne): I.1, I.3, I.7, II.4, IV.1, IV.2.

 

20 kwietnia / wtorek / godz. 13.00
Królowie Polski
Dowiemy się, kim w przeszłości był król i jaka była jego rola w państwie. Poznamy legendy i fakty związane z panowaniem polskich władców. Spotkanie z królami ułatwią nam obrazy m.in. Jana Matejki, Henryka Rodakowskiego i Marcello Bacciarellego.
Realizowane wymagania ogólne i szczegółowe podstawy programowej z historii: IV.1, IV.2, IV.4, IV.7, V.1, VI.1, VI.2, VII.6, X.2, XI.1, XI.3, XVI.1, XVI.3; języka polskiego (ogólne): I.1, I.3, I.7, II.4, IV.1, IV.2; języka polskiego (klasy IV–VI): I.2.8, IV.3, IV.7, IV.8, IV.9; języka polskiego (klasy VII–VIII): I.2.3, IV.1, IV.8.

 

21 kwietnia / środa / godz. 13.00
Od rycerza do Sarmaty. Obyczaje staropolskie
Skąd się wzięło przekonanie o pochodzeniu polskiej szlachty od wojowniczych Sarmatów? Co to było liberum veto? Obejrzymy obrazy, zabytkowe przedmioty codziennego użytku, takie jak stroje, meble i sprzęty domowe. Zastanowimy się, jakich dostarczają nam informacji o życiu Sarmaty, jego domu, rodzinie i sprawach dla niego ważnych.
Realizowane wymagania ogólne i szczegółowe podstawy programowej z historii: I.5, II.1, IX.6, XIII.3; języka polskiego (ogólne): I.1, I.3, I.7, II.4, IV.1, IV.2; języka polskiego (klasy IV–VI): I.2.8, IV.3, IV.7, IV.8, IV.9; języka polskiego (klasy VII–VIII): I.2.3, IV.1, IV.8.

 

23 kwietnia / piątek / godz. 13.00
Warszawa – miasto historii, legend i ludzi
Poznamy Warszawę uwiecznioną na obrazach Canaletta, Aleksandra Gierymskiego, Władysława Podkowińskiego i Marcina Zaleskiego. Dowiemy się, jak stolica zmieniała się przez wieki, czym zajmowali się jej mieszkańcy i jak wyglądały miejsca, na których dziś stoją wieżowce.
Realizowane wymagania ogólne i szczegółowe podstawy programowej z języka polskiego (odbiór tekstów kultury I.2); plastyki (I, II, III).

 

26 kwietnia / poniedziałek / godz. 13.00

Plakat – sztuka ulicy

Plakaty możemy spotkać na tablicach ogłoszeń i ulicznych słupach, mają informować i reklamować. Ich kolorystyka, liternictwo, połączenie przekazu i obrazu sprawiają, że zatrzymujemy się zaciekawieni. To sztuka dla wszystkich, sztuka ulicy. Zapraszamy na spotkanie z wyjątkowymi dziełami sztuki, spróbujemy też stworzyć własne projekty.

Realizowane wymagania ogólne i szczegółowe podstawy programowej z języka polskiego (ogólne): I.1, I.3, I.7, II.4, IV.1, IV.2; języka polskiego (klasy IV–VI): I.2.8, 2.11. 2.12, języka polskiego (klasy VII–VIII): I.2.3, 2.6,2.7, plastyki I.1, I.2, I.3, I.4, I.5, I.6, III.4, III.6.

 

28 kwietnia / środa / godz. 13.00

Patrząc na rzeźbię – widzę, wiem, rozumiem

„Wiedzieć to widzieć” – podczas zajęć uczniowie zdobędą wiedzę, która pomoże im świadome patrzeć na dzieła rzeźbiarskie. Podpowiemy, na co zwracać uwagę i jak opisywać rzeźby. Poznamy też najsłynniejsze rzeźby i rzeźbiarzy.

Realizowane wymagania ogólne i szczegółowe podstawy programowej z przedmiotów język polski (ogólne): I.1, I.3, I.7, II.4, IV.1, IV.2; język polski (klasy IV–VI): 1.2,11,12,13, język polski (klasy VII–VIII) 1.2.3, 1.2.6,1.2.7, plastyka (ogólne): 1,3; plastyka (szczegółowe): I.1,I.6,III.4,5,6,7.

 

 

 

Dzięki zaangażowaniu Mecenasów Muzeum: PKN Orlen i PZU oraz Partnerów Muzeum: Polfa TarchominTotalizator Sportowy i Huawei Polska lekcje są bezpłatne.

 

Koordynacja: / MCES