Serwis www.mnw.art.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą na wykorzystanie plików cookies w celach statystycznych oraz dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej informacji nt. polityki cookies

Zima w muzeum, czyli sztuka na starcie 17-27 stycznia 2012

ZIMA W MUZEUM, CZYLI SZTUKA NA STARCIE

17–27 stycznia 2012 

 

Przygotowując się do sportowych emocji, jakie czekają nas w 2012 roku, 

proponujemy artystyczną rozgrzewkę.

W czasie ferii zimowych zapraszamy na zajęcia dla dzieci w wieku 5–12 lat.  


MIEJSCE AKCJI: 
Królikarnia, ul. Puławska 113 A

 

Zasady udziału:

– zajęcia odbywają się we wtorki, środy, czwartki i piątki o godz. 13.00 i trwają ok. 75 minut
– obowiązuje bilet wstępu do muzeum: bilet ulgowy 4 zł, bilet normalny 8 zł 
– zajęcia odbywają się w podziale na dwie grupy wiekowe
   (drużyna A dzieci w wieku 5–8 lat z opiekunami, drużyna B dzieci 9–12 lat z opiekunami)
– zajęcia odbywają się na wystawach „KoLekcja w Królikarni” i „Skontrum”
– zbiórka w holu, przy schodach
– na zajęcia nie obowiązują zapisy

Dodatkowe informacje w Dziale Edukacji Muzeum Narodowego w Warszawie pod nr tel. + 48 22 621 10 31 wew. 246 od poniedziałku do piątku w godz. 9.00–15.00.

HARMONOGRAM SPOTKAŃ

DRUŻYNA A (DZIECI W WIEKU 5–7 LAT Z OPIEKUNAMI)


wtorek 17 stycznia, godz. 13.00
Muzealna rozgrzewka 

Co to jest muzeum i jak działa? Jakie są jego zadania i kto w nim pracuje? Czym zajmują się historycy sztuki i konserwatorzy? W jakich miejscach mogą znajdować się muzea? Wędrując przez sale muzealne, poznamy takie słowa jak: galeria, wystawa, eksponat, kurator czy konserwator.

Co to jest muzeum i jak działa? Jakie są jego zadania i kto w nim pracuje? Czym zajmują się historycy sztuki i konserwatorzy? W jakich miejscach mogą znajdować się muzea? Wędrując przez sale muzealne, poznamy takie słowa jak: galeria, wystawa, eksponat, kurator czy konserwator.

 

środa 18 stycznia, godz. 13.00
Portretowe starcie 

Artyści często malowali samych siebie, czyli tworzyli autoportrety, a także portrety innych osób. Niektóre z tych wizerunków przemawiają do nas wprost, inne wydają się trudne do rozszyfrowania. Jeśli jednak znajdziemy do nich klucz, to wiele dowiemy się o przedstawionej osobie. Strój, otoczenie oraz przedmioty znajdujące się obok modela mogą wiele o nim powiedzieć. A co Ty opowiedziałbyś o sobie w autoportrecie? Jak chciałbyś się zaprezentować i zostać zapamiętany?


czwartek 19 stycznia, godz. 13.00
Storia kontra Twoja historia

Oglądając dzieła sztuki, chcielibyśmy od razu odczytać ich temat i zrozumieć treść. Jednak nie zawsze jest to możliwe od razu. W wielu obrazach przedstawione sceny zaczerpnięte są z mitologii, historii, religii czy literatury. Każdy artysta musiał je dobrze znać, ponieważ dawniej temat dzieła był głównym kryterium oceny. Na zajęciach poznamy ukryte treści malowanych storii oraz zastanowimy się, które z naszych osobistych historii mogłyby znaleźć się na obrazach.


piątek 20 stycznia, godz. 13.00
Artyści w natarciu

Na zajęciach porozmawiamy o tym, jak można było zostać artystą w dawnych czasach, a jak zostaje się nim dzisiaj. Zobaczymy, że namalowanie obrazu czy stworzenie rzeźby wymaga talentu, czasu oraz specjalnych narzędzi. Poznamy różne techniki artystyczne oraz przybory służące do tworzenia dzieł sztuki. Na koniec wykonamy własną pracę plastyczną.


wtorek 24 stycznia, godz. 13.00
Barwy w grach zespołowych

Otaczający nas świat jest pełen barw. Wpływają one na nasz nastrój i mogą wywoływać emocje. Artyści chętnie używają w swojej pracy kolorów. Mieszając różne farby, mogą otrzymać każdy kolor, jaki tylko sobie wymarzą. Na zajęciach zobaczymy, co się stanie, gdy zmieszamy kolor niebieski z żółtym, i ile jest odcieni czerwonego. Używając różnych barw, spróbujemy namalować swoje nastroje.


środa 25 stycznia, godz. 13.00
Sfaulowane Piękno

Podczas artystycznej podróży w czasie zastanowimy się nad tym, jak twórcy przedstawiali rzeczywistość. Czy ukazywanie piękna zawsze było ich celem? Dlaczego czasem przedstawiony na obrazie świat wygląda „jak żywy”, a czasem jest zniekształcony w krzywym zwierciadle.

 


czwartek 26 stycznia, godz. 13.00
Konserwatorski rewanż 

Stare obrazy wyglądają jak nowe! Jak to możliwe? Oczywiście dzięki konserwatorom. Konserwator oglądając dzieło sztuki, widzi jego historię w sposób wyjątkowy. Obserwuje spękania w warstwie malarskiej, ubytki, retusze. Może opowiedzieć, co działo się z obrazem na podstawie śladów i uszkodzeń, które odnajduje. W wyniku jego pracy dzieła sztuki odzyskują blask, a czasem ujawniają zaskakujące tajemnice...


piątek 27 stycznia, godz. 13.00
Mistrzowskie rekordy sztuki

Podczas spotkania porozmawiamy o dziełach sztuki, które według nas są „naj”. Stworzymy własne kategorie i wskażemy dzieła, które zdobyły w nich mistrzostwo. Wybierzemy więc dzieła najśmieszniejsze, najdziwniejsze, najbardziej zaskakujące, najbardziej smakowite, najbardziej słoneczne. Zapraszamy – zostańcie sędziami w świecie sztuki!

 

DRUŻYNA B (DZIECI W WIEKU 9–12 LAT Z OPIEKUNAMI)

 



wtorek 17 stycznia, godz. 13.00

Muzealna rozgrzewka 
Co to jest muzeum i jak działa? Jakie są jego zadania i kto w nim pracuje? Czym zajmują się historycy sztuki i konserwatorzy? W jakich miejscach mogą znajdować się muzea? Wędrując przez sale muzealne, poznamy takie słowa jak: galeria, wystawa, eksponat, kurator czy konserwator. 


środa 18 stycznia, godz. 13.00
Storia kontra Twoja historia

Oglądając dzieła sztuki, chcielibyśmy od razu odczytać ich temat i zrozumieć treść. Jednak nie zawsze jest to możliwe od razu. W wielu obrazach przedstawione sceny zaczerpnięte są z mitologii, historii, religii czy literatury. Każdy artysta musiał je dobrze znać, ponieważ dawniej temat dzieła był głównym kryterium oceny. Na zajęciach poznamy ukryte treści malowanych storii oraz zastanowimy się, które z naszych osobistych historii mogłyby znaleźć się na obrazach.


czwartek 19 stycznia, godz. 13.00
Portretowe starcie

Artyści często malowali samych siebie, czyli tworzyli autoportrety, a także portrety innych osób. Niektóre z tych wizerunków przemawiają do nas wprost, inne wydają się trudne do rozszyfrowania. Jeśli jednak znajdziemy do nich klucz, to wiele dowiemy się o przedstawionej osobie. Strój, otoczenie oraz przedmioty znajdujące się obok modela mogą wiele o nim powiedzieć. A co Ty opowiedziałbyś o sobie w autoportrecie? Jak chciałbyś się zaprezentować i zostać zapamiętany?


piątek 20 stycznia, godz. 13.00
Artyści w natarciu 

Na zajęciach porozmawiamy o tym, jak można było zostać artystą w dawnych czasach, a jak zostaje się nim dzisiaj. Zobaczymy, że namalowanie obrazu czy stworzenie rzeźby wymaga talentu, czasu oraz specjalnych narzędzi. Poznamy różne techniki artystyczne oraz przybory służące do tworzenia dzieł sztuki. Na koniec wykonamy własną pracę plastyczną.


wtorek 24 stycznia, godz. 13.00
Konserwatorski rewanż

Stare obrazy wyglądają jak nowe! Jak to możliwe? Oczywiście dzięki konserwatorom. Konserwator oglądając dzieło sztuki, widzi jego historię w sposób wyjątkowy. Obserwuje spękania w warstwie malarskiej, ubytki, retusze. Może opowiedzieć, co działo się z obrazem na podstawie śladów i uszkodzeń, które odnajduje. W wyniku jego pracy dzieła sztuki odzyskują blask, a czasem ujawniają zaskakujące tajemnice...


środa 25 stycznia, godz. 13.00
Barwy w grach zespołowych

Otaczający nas świat jest pełen barw. Wpływają one na nasz nastrój i mogą wywoływać emocje. Artyści chętnie używają w swojej pracy kolorów. Mieszając różne farby, mogą otrzymać każdy kolor, jaki tylko sobie wymarzą. Na zajęciach zobaczymy, co się stanie, gdy zmieszamy kolor niebieski z żółtym, i ile jest odcieni czerwonego. Używając różnych barw, spróbujemy namalować swoje nastroje.


czwartek 26 stycznia, godz. 13.00
Sfaulowane Piękno

Podczas artystycznej podróży w czasie będziemy zastanawiać się nad tym, jak twórcy przedstawiali rzeczywistość. Czy ukazywanie piękna zawsze było ich celem? Dlaczego czasem przedstawiany na obrazie świat wygląda „jak żywy” a czasem jest zniekształcony ww krzywym zwierciadle.


piątek 27 stycznia, godz. 13.00
Mistrzowskie rekordy sztuki

Podczas spotkania porozmawiamy o dziełach sztuki, które są dla nas „naj”. Stworzymy własne kategorie i wskażemy dzieła, które zdobyły w nich mistrzostwo. Wybierzemy więc dzieła najśmieszniejsze, najdziwniejsze, najbardziej zaskakujące, najbardziej smakowite, najbardziej słoneczne. Zapraszamy – zostańcie sędziami w świecie sztuki!Serdecznie zapraszamy również na niedzielne warsztaty familijne dla dzieci w wieku 5–12 lat na wystawie „Kolekcja w Królikarni”.


RODZINA W AKCJI!
22 stycznia, niedziela, godz. 12.00,
 czas trwania ok. 90 minut,

obowiązuje bilet wstępu na wystawę (udział w zajęciach bez zapisów)

O co tu w ogóle chodzi?
Czasem patrząc na obraz trzeba się skoncentrować, żeby cokolwiek zrozumieć. Często na pierwszy rzut oka obraz jest tylko portretem, martwą naturą czy pejzażem, jednak w rzeczywistości sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Zabawimy się w detektywów 
i dowiemy się, o co tu w ogóle chodzi.