Serwis www.mnw.art.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z serwisu jest równoznaczne ze zgodą na wykorzystanie plików cookies w celach statystycznych oraz dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Więcej informacji nt. polityki cookies

Muzeum na wakacje 26 czerwca-15 lipca 2011

MUZEUM NA WAKACJE

 

Ośrodek Oświatowy Muzeum Narodowego w Warszawie serdecznie zaprasza wszystkie dzieci na zajęcia w galeriach stałych i na wystawie czasowej.

Zasady uczestnictwa:
    - obowiązuje bilet wstępu do Muzeum (bilet ulgowy 7 zł

      bilet normalny 12 zł lub bilet rodzinny 25 zł)

    - zbiórka w holu głównym
    - nie obowiązują zapisy
    - zajęcia przewidziane na ok. 60 minut
    -dodatkowe informacje tel.22 621 10 31 wew. 246

PROGRAM SPOTKAŃ

 

26 czerwca (niedziela)

Nadbałtyckie uśmiechy – niedzielne warsztaty dla dzieci (bez zapisów)
(obowiązuje bilet wstępu na wystawę, dzieci do lat 7 wstęp bezpłatny, ok. 60 min)
godz. 12.30 – dzieci w wieku 5–7 lat 
godz. 13.30 – dzieci w wieku 8–10 lat 
godz. 14.30 – dzieci w wieku 11–14 lat

Oglądając dzieła prezentowane na wystawie, porozmawiamy o kulturze i zwyczajach tego najmniejszego z nadbałtyckich krajów. Poznamy symbole narodowe Estonii – jaskółkę i chabry, przyjrzymy się pejzażom prezentującym przyrodę tego kraju oraz opowiemy o ludowych legendach oraz współczesnych zwyczajach estońskich. Zajęciom towarzyszyć będą działania plastyczne inspirowane twórczością artystów estońskich z XX i XXI wieku.

 

28 czerwca (wtorek) godz. 12.15
Przepis na mumię 
(dzieci w wieku 6 – 8 lat)

Ile metrów bandaża potrzeba do zrobienia mumii? Dlaczego w egipskich grobowcach archeolodzy znajdują naczynia, ubrania, a nawet gry planszowe? Czym były uszebti? Co łączy Napoleona z Anglikami i hieroglifami? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań poznamy, wędrując po Galerii Sztuki Starożytnego Egiptu.


W krainie sztuki średniowiecznej (dzieci w wieku 9 – 12 lat)

Kim byli i jak pracowali średniowieczni artyści? Co było głównym tematem ich sztuki? Oglądając rzeźby i obrazy zobaczymy nie tylko świętych, ale również fantastyczne stwory takie jak smoki i jednorożce.


29 czerwca (środa) godz. 12.15
Starożytne straszydła
 (dzieci w wieku 6 – 8 lat)

W muzealnych galeriach można spotkać wiele niezwykłych stworów. Niektóre z nich mogą budzić strach, inne – uśmiech  Na zajęciach spotkamy m.in. hydrę, chimerę, sfinks i meduzę oraz dowiemy się czy rzeczywiście były groźne i jak zostały pokonane.

Estonia – kraina tysiąca wysp (dzieci w wieku 9 – 12 lat)

Na zajęciach porozmawiamy o legendach, kulturze i zwyczajach estońskich. Oglądając pejzaże i sceny rodzajowe opowiemy o białych nocach, drzewach i głazach, traktowanych przez Estończyków jak dobrzy znajomi. Zajęcia wzbogacone będą o zabawy i ćwiczenia plastyczne inspirowane oglądanymi dziełami.

 

30 czerwca (czwartek) godz. 12.15
Artystyczne eksperymenty, płótno, farby i pigmenty
 (dzieci w wieku 6 – 8 lat)

Namalowanie obrazu czy stworzenie rzeźby wymaga talentu, czasu oraz specjalnych narzędzi. Na zajęciach  dzieci  poznają różne techniki – malarskie i rzeźbiarskie oraz przybory służące do wykonywania dzieł sztuki.

Tajemnice archeologii (dzieci w wieku 9 – 12 lat)

Kim jest archeolog? Czym się zajmuje? Co to są wykopaliska? W czasie lekcji uczniowie dowiadują się, jak wydobyte z ziemi zabytki odkrywają przed badaczami tajemnice zamierzchłej przeszłości.

1 lipca (piątek) godz. 12.15
Estonia – kraina tysiąca wysp (dzieci w wieku 6 – 8 lat)

Na zajęciach porozmawiamy o legendach, kulturze i zwyczajach estońskich.  Oglądając pejzaże i sceny rodzajowe opowiemy o białych nocach, drzewach i głazach, traktowanych przez Estończyków jak dobrzy znajomi. Zajęcia wzbogacone będą o zabawy i ćwiczenia plastyczne inspirowane oglądanymi dziełami.

Konserwatorskie recepty na zdrowe obiekty (dzieci w wieku 9 – 12 lat)

Kim jest konserwator? Jakie powinien posiadać zdolności? Jakimi narzędziami się posługuje? W czasie zajęć dzieci poznają pracę konserwatora muzealnego, oraz zobaczą obraz Jana Matejki „Bitwa pod Grunwaldem” w trakcie konserwacji. Na koniec wykonają konserwatorskie zadanie.

 

5 lipca (wtorek) godz. 12.15
Ptaszki, ważki i plastyczne igraszki
 (dzieci w wieku 6 – 8 lat)

Na godzinę sale muzealne zamieniają się w obszar bezkrwawych łowów. Dzieci stają się myśliwymi poszukującymi ukrytych na obrazach ssaków, ptaków i owadów, rozmawiają o ich życiu i zwyczajach, rozwiązują zagadki utrwalające nowo poznane słowa oraz bawią się wykonanymi przez siebie papierowymi zwierzątkami.

Uwaga mumie i sarkofagi – wymagamy odwagi! (dzieci w wieku 9 – 12 lat)

Zajęcia odbywają się w Galerii Sztuki Egipskiej. Poznając mit o Ozyrysie i zwiedzając jego królestwo, dzieci zapoznają się z najważniejszym elementem kultury egipskiej –  wiarą w życie pozagrobowe oraz przebiegiem mumifikacji.

 

6 lipca (środa) godz. 12.15
Przepis na mumię
 (dzieci w wieku 6 – 8 lat)

Ile metrów bandaża potrzeba do zrobienia mumii? Dlaczego w egipskich grobowcach archeolodzy znajdują naczynia, ubrania, a nawet gry planszowe? Czym były uszebti? Co łączy Napoleona z Anglikami i hieroglifami? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań poznamy, wędrując po Galerii Sztuki Starożytnego Egiptu.

Artystyczne eksperymenty, płótno, farby i pigmenty (dzieci w wieku 9 – 12 lat)

Namalowanie obrazu czy stworzenie rzeźby wymaga talentu, czasu oraz specjalnych narzędzi. Na zajęciach  dzieci  poznają różne techniki – malarskie i rzeźbiarskie oraz przybory służące do wykonywania dzieł sztuki.

7 lipca (czwartek) godz. 12.15
Wyprawa na Olimp
 (dzieci w wieku 6 – 8 lat)

Podczas zajęć sale muzealne zamieniają się w siedzibę bogów. Dzieci poznają najważniejsze mity starożytnych Greków. Ilustracją dla snutej opowieści są marmurowe posągi i malowidła na wazach. Lekcję kończy przedstawienie teatralne zaaranżowane z udziałem uczniów.

Każdy obraz opowiada jakąś historię (dzieci w wieku 9 – 12 lat)

Obraz jest jak książka. Jeśli umiemy go przeczytać, możemy dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy o życiu i obyczajach ludzi w dawnych czasach. Niektóre obrazy wprost przekazują nam jakąś opowieść, zrozumienie innych wymaga wiedzy. Są też obrazy, które można odczytywać na wiele sposobów oraz takie, które przekazują nam tylko ulotne wrażenia i nastroje.

8 lipca (piątek) godz. 12.15
Konserwatorskie recepty na zdrowe obiekty
 (dzieci w wieku 6 – 8 lat)

Kim jest konserwator? Jakie powinien posiadać zdolności? Jakimi narzędziami się posługuje? W czasie zajęć dzieci poznają pracę konserwatora muzealnego, oraz zobaczą obraz Jana Matejki „Bitwa pod Grunwaldem” w trakcie konserwacji. Na koniec wykonają konserwatorskie zadanie.

W krainie sztuki średniowiecznej (dzieci w wieku 9 – 12 lat)
Kim byli i jak pracowali średniowieczni artyści? Co było głównym tematem ich sztuki? Oglądając rzeźby i obrazy zobaczymy nie tylko świętych, ale również fantastyczne stwory takie jak smoki i jednorożce.

 

12 lipca (wtorek) godz. 12.15
Starożytne straszydła
 (dzieci w wieku 6 – 8 lat)

W muzealnych galeriach można spotkać wiele niezwykłych stworów. Niektóre z nich mogą budzić strach, inne – uśmiech. Na zajęciach spotkamy m. in. hydrę, chimerę, sfinks i meduzę  oraz dowiemy się czy rzeczywiście były groźne i jak zostały pokonane.

Opowieści Matejkowskie (dzieci w wieku 9 – 12 lat)

Podczas zajęć wspólnie z dziećmi oglądamy obrazy historyczne artysty oraz namalowane przez niego portrety. Rozmawiamy o najważniejszych faktach z życia malarza, poznajemy jego zainteresowania i warsztat malarski.

 

13 lipca (środa) godz. 12.15
Przepis na mumię
 (dzieci w wieku 6 – 8 lat)

Ile metrów bandaża potrzeba do zrobienia mumii? Dlaczego w egipskich grobowcach archeolodzy znajdują naczynia, ubrania, a nawet gry planszowe? Czym były uszebti? Co łączy Napoleona z Anglikami i hieroglifami? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań poznamy, wędrując po Galerii Sztuki Starożytnego Egiptu.

Konserwatorskie recepty na zdrowe obiekty (dzieci w wieku 9 – 12 lat)

Kim jest konserwator? Jakie powinien posiadać zdolności? Jakimi narzędziami się posługuje? W czasie zajęć dzieci poznają pracę konserwatora muzealnego, oraz zobaczą obraz Jana Matejki „Bitwa pod Grunwaldem” w trakcie konserwacji. Na koniec wykonają konserwatorskie zadanie.


14 lipca (czwartek) godz. 12.15
Ptaszki, ważki i plastyczne igraszki
 (dzieci w wieku 6 – 8 lat)

Na godzinę sale muzealne zamieniają się w obszar bezkrwawych łowów. Dzieci stają się myśliwymi poszukującymi ukrytych na obrazach ssaków, ptaków i owadów, rozmawiają o ich życiu i zwyczajach, rozwiązują zagadki utrwalające nowo poznane słowa oraz bawią się wykonanymi przez siebie papierowymi zwierzątkami.

Uwaga mumie i sarkofagi – wymagamy odwagi! (dzieci w wieku 9 – 12 lat)

Zajęcia odbywają się w Galerii Sztuki Egipskiej. Poznając mit o Ozyrysie i zwiedzając jego królestwo, dzieci zapoznają się z najważniejszym elementem kultury egipskiej –  wiarą w życie pozagrobowe oraz przebiegiem mumifikacji.

15 lipca (piątek) godz. 12.15
Ożywiamy obrazy!
 (dzieci w wieku 6 – 8 lat)

Każdy obraz to fragment opowieści, baśni, historii… Używając wyobraźni spróbujemy je przedstawić w formie zabawy. Dzieci będą miały okazję stać się porwaną królewną z obrazu Witolda Wojtkiewicza czy kapitanem okrętu walczącym ze sztormem z XVII-wiecznego pejzażu.

Obyczaje staropolskie (dzieci w wieku 9 – 12 lat)

Na zajęciach poznamy życie i obyczaje szlachty polskiej. Porozmawiamy o przedmiotach, które wyszły już z użycia oraz takich, których używa się nadal, choć ich forma uległa zmianie. Dowiemy się jak kiedyś powstawały obiekty codziennego użytku i dlaczego były bogato dekorowane.